Damesmodemerk LaDress is bezig met een aanpassing van haar website. Belangrijkste verandering is een nieuwe indeling van het aanbod om zodoende de vindbaarheid van artikelen te verfijnen. Dat zegt oprichtster Simone van Trojen in het novembernummer van EtailTrends.
“Er zijn de afgelopen jaren veel verschillende modellen bijgekomen. Die keuzemogelijkheden zijn goed, maar we moeten ervoor waken dat we niet doorslaan”, aldus de ceo van LaDress. “De collectie mocht wat compacter worden, zodat we de voorraad goed op orde houden.”
Een andere belangrijke reden voor het anders indelen van de collectie is dat Van Trojen meer exclusiviteit wil bieden. De collectie wordt daartoe gesplitst in classics en collection, daarnaast heeft de jurkjeswinkel nog Unique LaDress. “Classics zijn modellen die onze klanten altijd kunnen bestellen en collection biedt steeds wisselende modellen”, legt de eigenaresse van de kledinwebwinkel uit. “Binnen Unique LaDress gaat het om unieke styles die eenmalig worden gemaakt en in een beperkte oplage uitkomen, bijvoorbeeld tien of 25 stuks.
Door die meer overzichtelijke indeling is er nu ook ruimte gekomen voor een outlet. Van Trojen was daar voorheen altijd op tegen omdat haar jurkjes ‘tijdloos zijn en jaren meekunnen’. “Maar nu de collectie is uitgebreid en we ook met tijdelijke modellen werken, ontstaan er uiteraard rest-maten. Die bieden we daar aan samen met klassiekers die uit de classics-lijn gaan, maar waar we nog wel enige voorraad in hebben."
Lees het hele interview met Simone van Trojen in EtailTrends nummer 5, die vandaag verschijnt. Klik hier voor een (proef)abonnement op RetailTrends. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.
Reacties 0