Eenderde van vrouwen zoekt bij kledingaankoop direct bijpassend item

Volgens modekenners is de total-look in opkomst. Veel Nederlandse vrouwen moeten daar echter nog van worden overtuigd. Uit recent onderzoek dat GfK uitvoerde in opdracht van vakblad Textilia blijkt namelijk dat slechts 29% van de vrouwen in ons land bij aankoop van een kledingstuk er gelijk een ander bijpassend kledingstuk bijkoopt. Een op de drie vrouwen die gelijk een bijpassend kledingstuk koopt, is tussen de 35 en 44 jaar oud en heeft een bovenmodaal inkomen. Vrouwen tussen de 13 en 34 jaar (23%) en hoger opgeleide vrouwen (21%) daarentegen kopen zelden bijpassende items. Slechts 2% van de vrouwen zegt altijd een bijpassend kledingstuk te kopen. Eveneens 2% koopt nooit een bijpassend kledingstuk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!