Vastgoedinvesteerder Wereldhave heeft zijn eerste mobiele applicatie gelanceerd. De verhuurder van winkelvastgoed wil, in samenwerking met Greenhouse Innovation, al zijn Nederlandse winkelcentra uitrusten met de speciale app, die social media, virtuele beleving en op de locatie gebaseerde dagelijkse aanbiedingen combineert.
Met de lancering van de app zet Wereldhave een nieuwe stap in de verwezenlijking van haar zogenaamde online shopping centres, die het bedrijf in februari dit jaar opende. De verhuurder van winkelvastgoed rustte haar Nederlandse winkelcentra en al haar huurders uit met geïntegreerde social media als Facebook, Twitter, Foursquare en Snipper en koppelde die aan de nieuwe websites van de winkelcentra en ondernemers. Doel van de aanpak is integratie van een fysiek bezoek aan een winkelcentrum met online media.
“De ontwikkelingen van online shopping geven winkelcentra de kans om zich, in samenwerking met winkeliers, sterker te kunnen profileren, gemakkelijker met consumenten in contact te kunnen komen en het verzorgingsgebied te kunnen uitbreiden”, aldus Wereldhave in een persbericht. Met de app kunnen consumenten de folders van alle winkeliers in een winkelcentrum bekijken. Tevens kan er in winkels worden ingecheckt en kunnen producten ‘tot leven worden gewekt’, door middel van virtuele beleving, die verschijnt als de telefoon op een product gericht wordt.
Consumenten kunnen de app downloaden in de App store en Google Play. Begin 2013 moeten alle winkelcentra van Wereldhave zijn uitgerust met online- en mobiele middelen.
Wereldhave lanceert app voor winkelcentra
Gepubliceerd op 19 november 2012 om 00:00
Reacties 0