Albert Heijn heeft op zijn agf-afdeling een nieuw concept gelanceerd dat rust op vier pijlers. Volgens category manager Erik Vorenkamp draait het nieuwe concept om ‘verleidelijke overloed, veel voor weinig, echt smaakt het best en verassende variatie’.
‘Verleidelijke invloed’ staat voor de manier waarop het voedsel wordt gepresenteerd. “Hierin is een belangrijke rol weggelegd voor de medewerkers”, aldus Vorenkamp. Zij zijn zichtbaar aanwezig, vullen voortdurend de producten aan en bewaken de kwaliteit.”
De keten breidt zijn AH Excellent assortiment uit onder de noemer ‘echt smaakt het best’. De nieuwe verpakkingen zijn voorzien van een tekst die de smaak van het product duidt. Zo staat bij appels de aanduiding ‘zoet, met een stevige bite’. De keten hoopt consumenten zo aan te sporen om eens een andere appelsoort te kiezen.
Albert Heijn communiceert daarnaast duidelijker over seizoensgebonden producten en producten van Nederlandse bodem. “Als de appels net van de boom vallen,smaken ze het lekkerst”, zegt Vorenkamp. “Zo willen we elk seizoen gaan vieren, met in totaal ruim 130 seizoensproducten.”
AH vernieuwt agf-concept
Gepubliceerd op 19 november 2012 om 00:00
Reacties 0