Facebook lanceert vrijdag een tool waarmee etailers precies kunnen meten hoeveel klanten er zijn binnengebracht via Facebookadvertenties. Het sociale netwerk zegt hiermee aan de vraag van de zakelijke klant te willen voldoen.
“Het meten van reclame-effectiviteit en resultaten is absoluut cruciaal voor alle typen bedrijven en marketeers”, aldus David Baser, productmanager bij Facebook. Volgens Baser ontvangen adverteerders geen persoonlijke informatie van Facebookgebruikers. “Een online schoenenretailer ziet alleen het aantal mensen dat de schoenen heeft gekocht’, licht Baser toe.
De conversietool is bedoeld om direct response marketeers aan te trekken. Dit zijn vaak online retailers of reissites die niet zozeer uit zijn op lange termijn merkbouw, maar direct resultaat willen boeken met hun advertenties. Deze adverteerders richten zich nu meestal op de zoekmachine van Google, die precies weet waar de consument op dat moment naar zoekt. Volgens onderzoeksbureau eMarketer is ‘de path to purchase’ bij Facebook niet zo direct als bij de zoekmachine van Google, maar zal de conversietool wel helpen om Facebook op dit vlak belangrijker te maken.
Facebook introduceert conversietool
Gepubliceerd op 20 november 2012 om 00:00
Reacties 0