‘Detailhandel draait beste Sinterklaas ooit’

De Nederlandse retail verkoopt dit jaar voor 500 miljoen euro aan cadeautjes en lekkernijen voor de sinterklaasviering. Dat is een stijging van 1,4 procent ten opzichte van vorig jaar, zo voorspelt Detailhandel Nederland.

De brancheorganisatie baseert zijn prognose op de extra omzet die winkeliers de week voorafgaand aan pakjesavond boeken. Veel retailers blijven in deze week langer open zodat consumenten voldoende tijd hebben om inkopen te doen.

Detailhandel Nederland verwacht niet dat Nederlanders tijdens het sinterklaasfeest de hand op de knip zullen houden. “Er zijn verschillende onderzoeksbureaus die voorspellen dat Nederlanders minder uitgeven vanwege de crisis, maar wij rekenen erop dat mensen in de praktijk, wanneer ze daadwerkelijk in de winkel staan, toch wel cadeautjes kopen”, aldus een woordvoerder van de organisatie. Volgens hem laten de verkoopcijfers elk jaar zien dat de populariteit van Sint nog altijd stijgende is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!