De Nederlandse retail verkoopt dit jaar voor 500 miljoen euro aan cadeautjes en lekkernijen voor de sinterklaasviering. Dat is een stijging van 1,4 procent ten opzichte van vorig jaar, zo voorspelt Detailhandel Nederland.
De brancheorganisatie baseert zijn prognose op de extra omzet die winkeliers de week voorafgaand aan pakjesavond boeken. Veel retailers blijven in deze week langer open zodat consumenten voldoende tijd hebben om inkopen te doen.
Detailhandel Nederland verwacht niet dat Nederlanders tijdens het sinterklaasfeest de hand op de knip zullen houden. “Er zijn verschillende onderzoeksbureaus die voorspellen dat Nederlanders minder uitgeven vanwege de crisis, maar wij rekenen erop dat mensen in de praktijk, wanneer ze daadwerkelijk in de winkel staan, toch wel cadeautjes kopen”, aldus een woordvoerder van de organisatie. Volgens hem laten de verkoopcijfers elk jaar zien dat de populariteit van Sint nog altijd stijgende is.
‘Detailhandel draait beste Sinterklaas ooit’
Gepubliceerd op 20 november 2012 om 00:00
Reacties 0