Carrefour verkoopt belang Indonesië

Carrefour heeft zijn belang van zestig procent in zijn Indonesische activiteiten verkocht aan de plaatselijke partner CT Group. Dat betaalt 525 miljoen aan het Franse supermarktconcern.

Door de acquisitie krijgt de 25 jaar oude CT Group de exclusieve franchiserechten van Carrefour in Indonesië. In het Aziatische land is Carrefour qua omvang de derde grootste retailer met 84 vestigingen en één miljard euro omzet.

Carrefour is de tweede grootste supermarktketen ter wereld, na het Amerikaanse Walmart. Het telt wereldwijd meer dan vijftienduizend vestigingen in meer dan 31 landen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!