Tientallen klachten Meldpunt Aldi

Het Meldpunt Aldi van CNV Dienstenbond ontving binnen een dag al 71 meldingen. Dat meldt De Telegraaf donderdag.

De vakbond opende gisteren het meldpunt omdat zij de werkomstandigheden bij de super en de lakse houding van het Aldi-bestuur beu is. Medewerkers van de discountsuper kunnen op het online meldpunt hun klachten uiten. De werknemersorganisatie hoopt via het meldpunt tevens te achterhalen hoeveel medewerkers een regeling met zwijggeld is aangeboden.

Al jaren probeert CNV, net als FNV Bondgenoten, de hoge werkdruk en de gevolgen daarvan voor het Aldi-personeel bespreekbaar te maken. Maar de directie van de discountsuper erkent de problemen niet en gaat de dialoog uit de weg, volgens CNV-bestuurder Roos Rahimi.

De super trekt ondertussen 'een rookgordijn' op volgens de vakbonden. Zo heeft Aldi in Nederland een kerstboom van zeven regionale bv’s opgetuigd die voor de buitenwereld elk een eigen verantwoordelijkheid hebben. CNV en FNV moeten zich daarom bij elk loket apart melden in plaats van bij het hoofdkantoor in Culemborg. Bovendien blijkt contact met Aldi 'onmogelijk' volgens de bonden.

Rahimi wil het gesprek over de inhoud van de klachten met de supermarkt per se aangaan. “Als Aldi die kans niet neemt volgt zeker de stap naar de Arbeidsinspectie”, aldus de CNV-bestuurder.

Eerder: Klachtenmeldpunt voor personeel Aldi

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!