Australian Homemade vergroot haar afzetmarkt naar supermarkten en groothandels. De winkelformule met ijs-, chocolade- en koffieproducten gaat vanaf 26 november premium biologische en fairtrade koffie verkopen bij Albert Heijn. Ook Jumbo en de groothandels TerraSana en Sligro Food Group gaan in zee met Australian.
De keus om stappen te zetten als merk in het retail- en groothandelkanaal betekent niet dat de eigen winkels verdwijnen. Binnenkort opent de ijs- en bonbonverkoper een nieuwe winkel in Amstelveen.
Het merk Australian Homemade werd anderhalf jaar geleden overgekocht door Bickery Food Group, omdat de franchiseformule destijds in financieel zwaar weer verkeerde. Het bedrijf besloot daarna om winkels op dure A1-plaatsen te sluiten en zich voortaan te richten op goedkopere locaties. In Amsterdam, Breda en Arnhem werden daarom winkels gesloten. Daartegenover stond tot dusver alleen de opening van een winkel in Delft. Australian Homemade heeft momenteel nog negen winkels in Nederland en één in Duitsland.
Marcel Gerritsen, managing director Australian Homemade, zegt tegenover Out.of.Home Shops dat het bedrijf tevens een uitbreiding van het assortiment overweegt richting patisserie producten die ‘typisch Australian zijn qua smaak, puurheid en presentatie’.
Reacties 0