Online modeportal Fashionchick breidt uit in de Verenigde Staten en Engeland. De Amerikaanse site van het Nederlandse initiatief werd begin november gelanceerd. De Britse site van Fashionchick gaat nog voor het einde van de maand van start.
De online winkelstraat, met producten van 140 verschillende webshops, breidde vorig jaar al uit naar Frankrijk en Duitsland en hoopt met deze uitbreiding internationaal voet aan de grond te krijgen. “We zien in Amerika en Engeland veel groeipotentieel, gezien het grote aanbod aan converterende shops”, aldus mede-oprichter Aart Wallet. “Er is ruimte in de markt voor shopping gerichte portals zoals Fashionchick."
De buitenlandse websites opereren als zelfstandige lokale labels onder moederbedrijf No Search B.V. De sites worden beheerd door een team van natives, zodat er goed kan worden ingespeeld op het nieuws, de webshops en de trends uit dat land. De natives werken wel vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam.
Fashionchick kijkt voorbij Europese grenzen
Gepubliceerd op 22 november 2012 om 00:00
Reacties 0