Coolblue heeft tijdens de Nima Awards 2012 de prijs voor het beste marketingbedrijf in ontvangst genomen. Dat schrijft Marketing Online op zijn site. Volgens directeur Pieter Zwart ‘doet de onderneming niet aan marketing’, maar staat klanttevredenheid bij de cross-channel retailer hoog in het vaandel.
Coolblue stelde onlangs een directeur klanttevredenheid aan in de persoon Nick Lenten. Het bedrijf, dat inmiddels circa tweehonderd webwinkels onder zijn paraplu heeft, zag de omzet dit jaar met vijftig procent groeien.
Andere genomineerden voor de award waren Unilever, Rituals en De Efteling. Daarnaast won toiletwinkel 2theloo in de categorie Marketinglaunch, voor de beste onderscheidende introductie in de Nederlandse markt. De Marketing Turnaround Award ging naar het Scheepsvaartmuseum, voor het creëren van de meeste relevantie voor een doelgroep met zijn herpositionering.
De allereerste Oeuvreprijs Marketing Personality ging naar topmarketeer Tex Gunning.
Reacties 0