'Fors meer online verkopen op Black Friday'

De online verkopen tijdens Black Friday zijn flink gestegen ten opzichte van 2011. Op de dag waarop veel Amerikanen hun kerstaankopen doen groeiden de verkopen via webshops met 17,4 procent. Dat blijkt uit een analyse van IBM op data van 500 winkelketens door heel Amerika. In 2011 was dat nog 14,3 procent.

Vooral via mobiele telefoons en tablets werden veel aankopen gedaan. 24 procent van alle consumenten gebruikte een mobiel apparaat om een webwinkel te bezoeken. Van alle aankopen werd ruim s procent mobiel gedaan. Een jaar geleden was dat 9,8 procent.

Volgens IBM is de stijging vooral te danken aan de iPad. Bijna tien procent van de online klanten gebruikte de tablet. Ook de iPhone werd veel gebruikt; 8,7 procent van de aankopen werd gedaan via de telefoon van Apple. Android-gebruikers hadden een aandeel van 5,5 procent.

Opvallend is dat consumenten steeds vaker meerdere apparaten gebruiken. Zij vergelijken de aanbiedingen die online staan ook met deals in fysieke winkels. Omdat meer conaumenten gebruikmaakten van aanbiedingen daalde de gemiddelde waarde van een bestelling met 4,7 procent naar 181 dollar. Ook het gemiddelde aantal bestelde artikelen daalde met twaalf procent naar 5,6.

Verwacht wordt dat vandaag opnieuw veel Amerikanen online aankopen zullen doen. Op Cyber Monday, zoals de maandag na Black Friday wordt genoemd, stunten veel online winkels met prijzen en worden vaak verkooprecords verbroken.

Eerder: Black Friday blijft dé winkeldag in de VS

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!