Consumenten vinden dat duurzaamheid ook tijdens de crisis hoog op de agenda van overheid en retailers moet staan. Dat blijkt uit het Duurzaamheidkompas van Schuttelaar & partners.
62 procent van de consumenten vindt dat de aandacht voor duurzaamheid de komende jaren moet toenemen. Een meerderheid van de respondenten meent dat hier voor de overheid een hoofdrol is weggelegd. De overheid zou duurzame ontwikkeling moeten faciliteren door middel van subsidies en heffingen. De respondenten verwachten dat het bedrijfsleven en consumenten dan snel zullen volgen. Veertig procent van de consumenten verwacht dat de overheid door de economische crisis juist minder aandacht aan duurzaamheid besteedt.
Het Duurzaamheidkompas meldt daarnaast dat zestig procent van de consumenten heeft opgemerkt dat het aantal duurzame producten in de supermarkt de afgelopen jaren is gestegen. Juist door dit groeiende aanbod zijn consumenten vertrouwd geraakt met het kopen van duurzame producten. Zeventig procent van de respondenten geeft aan het normaal te vinden dat supermarkten het assortiment verbreden met duurzame varianten en daar ook steeds actiever mee adverteren.
'Consument verlangt focus op duurzaamheid'
Gepubliceerd op 4 december 2012 om 00:00
Reacties 0