'Consument verlangt focus op duurzaamheid'

Consumenten vinden dat duurzaamheid ook tijdens de crisis hoog op de agenda van overheid en retailers moet staan. Dat blijkt uit het Duurzaamheidkompas van Schuttelaar & partners.

62 procent van de consumenten vindt dat de aandacht voor duurzaamheid de komende jaren moet toenemen. Een meerderheid van de respondenten meent dat hier voor de overheid een hoofdrol is weggelegd. De overheid zou duurzame ontwikkeling moeten faciliteren door middel van subsidies en heffingen. De respondenten verwachten dat het bedrijfsleven en consumenten dan snel zullen volgen. Veertig procent van de consumenten verwacht dat de overheid door de economische crisis juist minder aandacht aan duurzaamheid besteedt.

Het Duurzaamheidkompas meldt daarnaast dat zestig procent van de consumenten heeft opgemerkt dat het aantal duurzame producten in de supermarkt de afgelopen jaren is gestegen. Juist door dit groeiende aanbod zijn consumenten vertrouwd geraakt met het kopen van duurzame producten. Zeventig procent van de respondenten geeft aan het normaal te vinden dat supermarkten het assortiment verbreden met duurzame varianten en daar ook steeds actiever mee adverteren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!