Narrowcasting maakt reclame op maat
Gepubliceerd op 21 juli 2005 om 00:00
Narrowcasting vindt zijn weg naar de detailhandel. Benzinepompen bouwen beeldschermen in en supermarkten vertonen commercials tussen de schappen. Narrowcasting, een marketingvondst, is het tegenovergesteld van broadcasting en betreft uitzenden voor een specifieke doelgroep. Een beeldscherm op locatie waarmee speciale programma`s worden vertoond is de meest voorkomende vorm van narrowcasting. Met deze infotainment-uitzendingen willen winkels speciale diensten of producten onder aandacht brengen van de consument. Narrowcasting wordt ook wel aangeduid als onderdeel van instore communicatie.Het verschil met gewone reclame is dat narrowcasting op maat gemaakt is voor een bepaalde doelgroep. Door middel van touchscreen kunnen de reclameboodschappen helemaal gepersonaliseerd worden. Bovendien kan narrowcasting gebruikmaken van het scherm en de achterliggende systemen, waardoor het bijvoorbeeld ook mogelijk is om internetpagina`s te tonen. Voorstanders van narrowcasting zijn van mening dat de techniek in principe voor de gehele detailhandel beschikbaar is. Tegenstanders wijzen daarentegen op de hoge (eenmalige) investeringskosten.
Reacties 0