Discountformule Action werpt zich steeds meer op als concurrent van supermarkten en drogisten. Ruim vier op de tien Nederlandse consumenten kocht het afgelopen jaar producten uit het supermarktassortiment van de rap groeiende winkelketen.
Deze huishoudens bezochten Action gemiddeld 6,7 keer. Zij gaven per bezoek 10,96 euro uit aan het supermarktbezoek. Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde GfK Supermarktkengetallen
Action realiseert op jaarbasis 227 miljoen euro omzet uit het supermarktassortiment. Zes jaar terug kwam de omzet nog uit op 51 miljoen euro. De keten behaalt naar verhouding veel omzet bij gezinnen met kinderen en een beperkt inkomen, buiten de Randstad.
De retailer telt ondertussen meer dan driehonderd winkels en opent volgende week de eerste vestiging in Frankrijk. In Duitsland heeft Action al vijf winkels en in België ruim vijftig.
Action steeds grotere concurrent supers
Gepubliceerd op 6 december 2012 om 00:00
Reacties 0