Winkelier toch weer verzekerd

Een winkelier die na enkele hoge schadeclaims werd geroyeerd door verzekeraar Delta Loyd, kan zijn assortiment toch verzekeren. De verzekeringsmaatschappij stopte de verzekering van de ondernemer uit Zwanenburg nadat hij in drie jaar tijd zeven keer het slachtoffer werd van ramkraken en honderdduizenden euro’s aan schadeclaims indiende.

Terwijl eigenaar Jenke Haverhals op advies van Delta Loyd tienduizenden euro’s investeerde in de beveiliging van zijn zaak, wilde Delta Loyd de verzekering per 7 januari beëindigen. Na publicatie in het Algemeen Dagblad, is de verzekeraar daar op teruggekomen.

Volgens secretaris winkelcriminaliteit Sander van Golberdinge van Detailhandel Nederland komt het vaker voor dat winkeliers ‘uit de verzekering worden geknikkerd’ wanneer de risico’s voor de verzekeringsmaatschappij te groot worden. Tevens constateert hij dat veel winkeliers niet een verzekering hebben omdat de verhouding tussen de premie en de dekking zoek is.

Hij dringt daarom aan op meer coulance bij het Verbond van Verzekeraars. “We begrijpen heel goed dat de verzekeraars ook ondernemingen zijn met een winst- en verliesrekening. Maar het is onredelijk om van winkeliers te vragen de zaak helemaal dicht te timmeren en ze toch uit de verzekering te knikkeren als er weer schades binnenkomen.” Golberlinge noemt dit een ‘kwalijke zaak’. “Als winkeliers zo met hun klanten omgaan, zijn ze binnen de kortste keren failliet.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!