Veel Duitse etailers actief in Nederland

Iets minder dan de helft van de Duitse webwinkels is ook actief in Nederland. Dat meldt Emerce online. Uit onderzoek van het Bundesverband des Deutschen Versandhandels, wat vergeleken kan worden met het Nederlandse Thuiswinkel.org, blijkt dat de helft van de internationaal werkende Duitse etailers tot twintig procent extra omzet realiseert in het buitenland.

Uit het onderzoek komt ook naar voren dat het grootste gedeelte van de Duitse webwinkeliers geen landspecifieke strategie als een vertaalde site, lokale marketinginspanningen of een lokale helpdesk heeft voor zijn buitenlandse activiteiten. Daarnaast zijn zaken als regelgeving (68 procent), logistiek (45 procent) en betaalverkeer (35 procent) grote drempels voor expansie naar buurlanden.

Een klein deel van de ondervraagde bedrijven, 7,5 procent, boekt meer omzet in het buitenland dan in het thuisland. In veel gevallen gaat het daarbij om activiteiten in de naburige gebieden Oostenrijk en Zwitserland. De helft van de ondernemers zegt te willen uitbreiden naar Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!