HelloFresh wil met nieuw kapitaal groeien in Nederland

HelloFresh heeft miljoenen euro’s aan groeigeld binnengehaald. De abonnementsdienst voor groenten, fruit en recepten ontving in een financieringsronde tussen de vijf en tien miljoen euro van investeerders als Rocket Internet en Kinnevik.

Dat geld wordt gebruikt om te groeien in Nederland, Engeland, Duitsland, Frankrijk, Australië en Amerika. “Met deze investering willen we aankomend jaar onder meer vertienvoudigen in Nederland”, aldus een woordvoerder van het bedrijf.

Consumenten kunnen zich op de site van HelloFresh aanmelden voor de abonnementsdienst. Zij ontvangen dan iedere week een kist met verse groenten, fruit en gerechten om de ingrediënten tot maaltijden te verwerken. In Nederland was HelloFresh voorheen alleen actief in de Randstad. De afgelopen maanden breidde de keten zijn bereik uit tot een landelijk niveau. Ook concurrent Streekbox wil zijn dekkingsgebied uitbreiden buiten de Randstad. De bezorgdienst mikt op het zuiden en het oosten van het land.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!