Forse groei in social media-gebruik

Het aantal uur dat Nederlanders op social media doorbrengen is de afgelopen twee jaar met vijftig procent gestegen. Onderzoek van Multiscope laat zien dat Nederland vandaag de dag zestig miljoen uur per maand doorbrengt op sociale netwerken. In 2010 was dat veertig miljoen uur per maand.

Vooral Facebook is populair onder Nederlandse consumenten. Het gebruik van de Amerikaanse site is de afgelopen twee jaar verzevenvoudigd. 62 procent van de tijd op social media wordt aan Facebook besteed, terwijl dat twee jaar geleden nog zestien procent was.

93 procent van de dertienduizend respondenten geeft aan te weten wat Facebook is. Bij LinkedIn stijgt de naamsbekendheid van 49 tot 69 procent, terwijl de naamsbekendheid van Hyves behoorlijk daalde. Het aantal ondervraagden dat aangeeft een profiel op dit Nederlandse netwerk te hebben ligt ruim een derde lager dan in 2010.

MultiScope verwacht dat de adoptie van social media de komende jaren behoorlijk groeit. Gebruikers geven aan dat zij de komende jaren nog meer netwerken zullen gebruiken. Vooral LinkedIn kan zich klaarmaken voor een behoorlijke groei. Het onderzoek becijfert dat het gebruik van LinkedIn met vijftien procent zal stijgen. Hyves moet zich daarentegen opmaken voor een daling van 48 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!