Vrouwenmodezaak Maggy's Mode was tijdens het ING Retail Jaarprijs Gala de grote winnaar. Directeur/eigenaar Maggy Hopman vreest dat ze ondanks de erkenning, nooit van haar onzekerheid af komt. Dat zegt ze in een openhartig interview in het decembernummer van RetailTrends.
Maggy's Mode won zowel de door haar felbegeerde vakjuryprijs als de publieksprijs. "Ik weet nu dat het best oké is hoe ik het doe en bewijs dat je ook succes kunt hebben door dicht bij je gevoel te blijven. Naar je intuïtie te luisteren. Door mijn onzekerheid word ik soms geremd door anderen. Achteraf heb ik dan spijt. Ik had het toch moeten doen, zegt dat stemmetje in mijn hoofd dan."
Hopman is 'heel blij' dat ze een gevoelsmens is. "Emotie is niet te koop, ratio wel. Dus laat ik me voeden door mijn emotie en koop ik de ratio die nodig is om een bedrijf te runnen. Het succes van Maggy’s Mode is dus grotendeels te danken aan emotie en instinct, maar daaraan worden wel duidelijke doelen gekoppeld en daar horen ook keiharde cijfers bij."
RetailTrends 12 is vrijdag 14 december verschenen. Voor een jaarabonnement op RetailTrends, klikt u hier. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.
'Van mijn onzekerheid kom ik nooit af'
Gepubliceerd op 17 december 2012 om 00:00
Reacties 0