Fashionlabel Laurèl heeft haar eerste winkel in Nederland geopend in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat. De Nederlandse flagshipstore is het startpunt van een internationale uitbreiding die in vier jaar moet zorgen voor een verdubbeling van de omzet naar tachtig miljoen euro. Het Duitse merk wil in de grote steden van Europa winkels openen, onder meer in Parijs, Rome en Brussel.
Naast de expansie door middel van eigen winkels opent Laurèl ook franchisewinkels. Mogelijk volgen er daardoor snel meer winkels in Nederland. “In grote steden kunnen we zelf een winkel openen, maar voor de kleinere steden hebben we niet de kennis in huis. Dat kan veel beter worden gedaan door een ondernemer die de stad beter kent”, legt directeur Dirk Reichert uit in Het Parool.
Volgens hem hebben Nederlanders een vergelijkbare smaak als Duitsers. “Cultureel en op modegebied hebben Nederlandse en Duitse vrouwen veel met elkaar gemeen, al is de Nederlandse vrouw meer gericht op echte mode en is de Duitse iets klassieker.”
Het high-end merk staat bekend om haar luxe ontwerpen voor dames van 33 tot 55 jaar. Het merk werd in 1978 gelanceerd als het jongere zusje van Escada. Toen Esacada in 2009 in financiële problemen kwam, werd Laurèl los verkocht. Om de uitbreiding te financieren haalde het bedrijf in oktober dit jaar twintig miljoen euro op met obligatie-uitgifte.
Reacties 0