H&M opent begin volgend jaar in acht landen vernieuwde, voor mobiel geoptimaliseerde webshops. De fashion retailer stelt zo in te spelen op de snel groeiende online markt. Dat meldt Emerce op zijn site.
“De online markt groeit steeds sneller en de verkopen via telefoons en tablets in het bijzonder”, aldus het modebedrijf in zijn meest recente kwartaalbericht. De lancering van de Amerikaanse webshop wordt uitgesteld en ook de ontwikkeling van apps wordt in de wacht gezet om de mobiele sites voorrang te geven.
Opvallend is dat het aantal fysieke vestigingen van H&M sneller groeit dan de keten eerder had gepland. Vermoedelijk heeft de modegigant een duidelijk beeld van het samenbrengen van de fysieke en digitale kanalen. In de eerste negen maanden van 2012 zag het Zweedse bedrijf zijn omzet met twee procent stijgen en werd er een winststijging genoteerd van elf procent.
H&M geeft voorrang aan mobiele markt
Gepubliceerd op 19 december 2012 om 00:00
Reacties 0