Online shopper krijgt persoonlijk winkelmandje

Ilogical is bezig met het ontwikkelen van een persoonlijk winkelmandje dat shoppers kunnen gebruiken bij verschillende webwinkels. De orders uit deze winkels worden dan in één keer verwerkt en bij de klant bezorgd. Ilogical is ontstaan uit een samenwerking van partijen als Post NL, DHL, CB en de Rijksuniversiteit Groningen.

Pakketvervoerders rijden vandaag de dag allemaal voor hun eigen individuele klanten. Een consument die op dezelfde dag bij meerdere webwinkels bestelt, krijgt enkele dagen later meerdere bezorgers aan de deur. Retailers maken hierdoor onnodige kosten.

Jerry van Leeuwen, die via consultancybureau ScanYours onderdeel is van Ilogical, vindt dat het hoog tijd is dat de markt initiatief neemt om deze kosten tegen te werken. “Er zit heel veel groei in online retail, maar de logistiek kan en moet een stuk efficiënter”, zegt Van Leeuwen tegen Twinklemagazine.nl. “Dat lukt niet als ieder voor zich opereert. Als we zo doorgaan worden de binnensteden overspoeld met bestelbussen en zijn gemeenten genoodzaakt om stappen te zetten.”

Het overkoepelende winkelmandje wordt in 2013 gelanceerd. Doel is om uiteindelijk ook de retouren in deze gezamenlijke stromen te verwerken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!