Traditionele winkeliers zijn vaak geneigd te mopperen over internet, maar komen niet in actie. "Een lachertje", stelt Tom Coronel, directeur en oprichter van (web)winkelbedrijf Create2Fit, in een interview in de eerste EtailTrends van dit jaar.
"Doe iets. Of doe niets, maar stop dan wel met dat gemopper. Internet wordt te vaak als bedreiging gezien. Wat een onzin zeg, internet is een káns. Wie is er nou de baas? Dat is de consument toch? En die geeft aan dat hij niet alleen graag in de winkelstraat rondloopt, maar ook graag online rondkijkt", stelt Coronel.
De ondernemer, die bij het grote publiek bekend is als autocoureur en tv-presentator, constateert dat te veel winkeliers de situatie nog aankijken. "'We draaien nog altijd tachtig procent omzet offline, we hebben niet zo'n haast', hoor je ze dan zeggen. Ondertussen raken traditionele spelers steeds verder achterop", zegt hij.
Een inhaalslag is niet zo gemaakt, denkt Coronel. "Of je moet een pure web player over nemen. Zo wordt in één keer een berg kennis in huis gehaald. Wat dat betreft vind ik de overname van bol.com door Ahold geniaal. Het merendeel van de winkeliers komt echter nauwelijks in beweging. Of dan wordt er door een elektronicaretailer met veel bombarie aangekondigd dat het voortaan ook mogelijk is om in de fysieke winkel online te bestellen via internetzuilen. Dat hebben wij al vijf jaar! Retailers zijn slapers. Ik vind het prima hoor, wij gaan wel vooruit."
Tom Coronel neemt in gesprek met EtailTrends geen blad voor de mond. Lees het volledige interview met Coronel in EtailTrends 1. EtailTrends verschijnt dit jaar voor het eerst zes keer per jaar.
Klik hier voor een abonnement. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.
'Retailers zijn slapers'
Gepubliceerd op 2 januari 2013 om 00:00
Reacties 0