Horecabedrijven zijn ongelukkig met de stuntprijzen van HEMA voor ontbijt en koffie en gebak. Dat zegt Rober Willemsen van de Rotterdamse afdeling van Koninklijke Horeca Nederland in het Algemeen Dagblad. De warenhuisketen biedt sinds kort, na het ontbijt van één euro, ook koffie en gebak aan voor één euro tussen vier uur en zes uur ’s middags. Ook bij IKEA kunnen consumenten voor één euro ontbijten.
De horecabedrijven vinden dit oneerlijke concurrentie. Zij kunnen niet op tegen zulke prijzen en merken dit in de omzet. Maar Willemsen erkent dat er weinig aan gedaan kan worden. “We zijn hier niet blij mee, maar deze ontwikkeling is niet te stoppen. Gelukkig blijven er altijd mensen die gaan voor goede sfeer en de beste kwaliteit in cafés.”
Volgens HEMA horen dergelijke acties bij het ondernemen. “Tijdens de crisis vecht iedereen om de klant”, laat een woordvoerder weten. “Wij doen dat op deze manier. We hopen dat klanten die bij ons ontbijten of koffie drinken ook iets uit de winkel kopen.” HEMA sluit nieuwe, soortgelijke acties niet uit.
Reacties 0