Lidl weert snoep bij kassa's

Zeshonderd Britse Lidl-supers testen momenteel een zoetwarenvrije kassa. Naast de betaalpunten liggen sinds 1 januari fruitsappen, vers fruit en water in plaats van zoetigheden als snoep en kauwgom.

De supermarktketen overweegt het Healthy Checkout-initiatief permanent te maken wanneer consumenten positief reageren op de actie, meldt Lebensmittel Zeitung. Met de campagne wil Lidl haar sociale verantwoordelijkheid nemen. Daarbij hoort ook een zogenaamd stoplichtsysteem op huismerken om klanten beter in te lichten over de voedingswaarde.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!