'Inzicht apparaatgebruik essentieel voor marketing'

Inzicht in de wijze waarop de consument zijn elektronische apparaten gebruikt is van groot belang voor de marketing binnen bedrijven. Dat stelt Regina Corso, vice-president bij Harris Interactive, na een poll onder 2300 volwassenen. Uit de resultaten blijkt dat bijvoorbeeld computers en smartphones nog altijd op verschillende manieren worden gebruikt.

Zo is de computer, ondanks de populariteit van de smartphone, nog steeds het favoriete apparaat van de consument bij het online winkelen en het doen van research. Voor directe communicatie en het bekijken van kaarten en navigatie wordt juist liever de smartphone ingezet. Daarnaast wordt email bijvoorbeeld het vaakst geopend en gelezen op de telefoon, terwijl de computer en laptop volgens de consument het prettigst zijn bij het opstellen van een mail.

“Begrijpen op welke verschillende manieren de consument zijn apparaten gebruikt is een sleutelelement in het opzetten van marketingboodschappen”, aldus Corso. “Doe dus geen moeite om als e-tailer een sms te sturen naar je klanten. Zij gebruiken immers nog altijd de computer om hun aankopen te doen.”

Bij de eerstvolgende poll wil Harris ook het tabletgebruik in kaart brengen. “Dan zullen de resultaten ongetwijfeld veranderen”, aldus Corso. “Steeds meer mensen maken actief gebruik van hun tablets. Dat betekent dat voor sommige activiteiten niet langer laptops worden ingezet.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!