Bezorgdiensten kunnen drukke feestdagen niet aan

De bezorgdiensten van Nederlandse webwinkels hebben tijdens de feestdagen in totaal 500 duizend pakketjes te laat bij de klant afgeleverd. Dat blijkt uit een onderzoek van Q&A Research & Consultancy onder 2700 consumenten. De explosieve vraagstijging tijdens de decembermaand is voor een groot aantal e-tailers nauwelijks bij te houden.

Volgens Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, ligt de oorzaak in de onverwacht sterke groei van het aantal online bestelde cadeaus met Sinterklaas (+41 procent) en Kerst (+37 procent). Daarnaast groeit de trend waarbij consumenten hun aankopen steeds later doen.

Uiteindelijk kwam 6,4 procent van de sinterklaascadeaus te laat aan en was 7,1 procent van de kerstcadeaus tijdens de feestdagen nog onderweg. Het percentage te laat geleverde aankopen van webwinkels met het kwaliteitskeurmerk Thuiswinkel Waarborg scoren volgens de branchevereniging, met in totaal een tot twee procent vertraagde pakketjes, significant beter.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!