Webshoppers bij HEMA kunnen voortaan via internet zien of een product nog voorradig is in een vestiging in de buurt. Dat meld e-commerce manager Boudewijn van Nieuwenhuijzen aan Twinkle. De optie is onderdeel van de nieuwe cross-channel activiteiten van de warenhuisketen.
Via internet communiceert de keten of er per artikel geen, beperkte, voldoende of ruime voorraad is bij de vijf dichtstbijzijnde vestigingen. Exacte aantallen geeft HEMA niet, maar door de nieuwe mogelijkheid kunnen klanten van de warenhuisketen wel beter inschatten of zij moeten kiezen voor thuisbezorgen, afhalen, of in de fysieke winkel kopen. Zo kunnen zij verzendkosten besparen of weten ze dat het loont om langs de winkel te gaan waar ze het product gelijk kunnen meenemen.
HEMA biedt webshoppers al langer de optie om online bestelde producten binnen vijf dagen kosteloos af te halen in een van de fysieke vestigingen. Ruim driekwart van zulke weborders wordt ook daadwerkelijk opgepikt in één van de HEMA-winkels, aldus Van Nieuwenhuijzen.
De warenhuisketen test sinds het voorjaar van 2012 een andere cross-channel feature. Momenteel loopt er in een pilot in acht vestigingen. “Er is geen enkele twijfel of de ingeslagen weg de juiste is”, zegt Van Nieuwenhuijzen. “We zijn ons op dit moment aan het beraden op de vereisten aan de hardware en de effecten hiervan op de uitrolsnelheid.”
Reacties 0