'Smartphones te complex’

Smartphones roepen veel vragen op bij grote groepen Nederlanders. Dat blijkt uit cijfers van Qelp, een Nederlands bedrijf dat data aan mobiele operators levert om klantvragen te beantwoorden.

De helft van de vragen gingen over de instellingen van mobiel internet, e-mail, mms, Wifi en over het gebruik van web, mail en apps. Een andere complexiteit zijn de softwareupdates. Deze bieden naast nieuwe mogelijkheden ook hoofdbrekens.

Een kwart van de smartphonegebruikers had daarnaast vragen over iOS, 21 procent ging over de iPhone en vier procent over de iPad. Naast het grote aantal Apple-vraagstukken ging 29 procent van de vragen over Samsung.

Alleen al in december 2012 ontvingen Nederlandse operators 735 duizend hulpvragen op hun site die met Qelpdata zijn beantwoord, een stijging van 120 procent ten opzichte van vorig jaar.

Qelp verwacht dat het aantal hulpvragen de komende jaren zal toenemen, nu de smartphone gebruikt wordt door het grote publiek. Het bedrijf denkt dat het aantal klantvragen dit jaar rond de twintig miljoen zal zijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!