Kruidvat breidt uit en diversificeert

Drogisterij Kruidvat diversifieert zijn activiteiten steeds verder. Onder de naam Kruidvat Finance gaat het bedrijf nu ook leningen verstrekken aan consumenten. Als dit een succes wordt, zal Kruidvat in de toekomst nog meer financiele diensten gaan verlenen. De drogisterij verkoopt overigens al veel langer branchevreemde producten, zoals cd`s, dvd`s en mobiele telefoons, maar ook zeefdrukken van Herman Brood, wijn, tattoo-kits en zelfs seksartikelen.Deze drang naar diversificatie, in een tijd dat veel andere bedrijven zich juist beperken tot hun kernactiviteiten, maakt Kruidvat `tot de koning van de branchevervaging`, zo stelt Bert Keizer, retaildeskundige bij CapGemini: `Kruidvat is bekend bij jong en oud, bij oude en nieuwe Nederlanders. Mede daardoor kunnen ze het zich veroorloven om heel veel naast hun kernactiviteiten te proberen.`Niet alleen het assortiment van Kruidvat breidt uit, dit geldt ook voor het aantal vestigingen van de drogisterijketen. In 2002 waren er in Nederland zo`n 500 vestigingen, inmiddels zijn dat er 700. Jurgen Schreiber, algemeen directeur van moederbedrijf A.S. Watson, verwacht dat er zowel in 2005 als in 2006 zo`n 100 nieuwe Kruidvat-winkels geopend zullen worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!