Claus Mode Groep ziet winkel als theater

De Claus Mode Groep in Den Bosch, gespecialiseerd in damesmode, wil anticiperen op de snel veranderende modemarkt door optimaal gebruik te maken van de digitale mogelijkheden en door de winkelvloer te zien als een soort theater. De zes vestigingen zijn via een netwerk onderling aan elkaar verbonden en worden bediend door een tweetal centrale servers. Ook maakt men gebruik van breedbandtechnologie voor de interactieve bestelsite en communicatie met de klant. Claus Mode heeft het softwarehuis Unisoft Retail Solutions gekozen als automatiseringspartner.Op de winkelvloer heeft Claus Mode twee lcd-schermen hangen, waar modeshows en sfeerbeelden worden getoond, evenals korte informatieve boodschappen die zijn gericht op het winkelend publiek. Daarnaast wil directeur Harry Bijl met ingang van komend najaar interactieve informatiezuilen gaan plaatsen, waarmee de klanten allerlei relevante informatie (beschikbaarheid van bepaalde maten en kleuren bijvoorbeeld) kunnen vinden. De mogelijkheden zijn volgens Bijl nog lang niet uitgeput: `De winkel gaan we steeds meer als een soort theater zien waarvan de decors meedraaien al naar gelang de sfeer of het seizoen. De wanden, de etalage, de entree, je kunt het er allemaal dankzij de verregaande digitale mogelijkheden bij betrekken.`

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!