Aantal klachten over webwinkels stijgt

Steeds meer consumenten klagen over webwinkels. Volgens de Consumentenautoriteit steeg het aantal klachten en vragen van consumenten over online shops vorig jaar met veertien procent.

De online shops blijken niet goed op de hoogte van de geldende regels, stelt de Consumentenautoriteit. Er wordt vooral geklaagd over levering en betaling, de bedenktijd en de slechte bereikbaarheid van de webwinkel.

Ruim twee derde van de onderzochte Nederlandse online winkels vermeldt de regels niet goed op zijn website, signaleert de Consumentenautoriteit. De instantie start een campagne om de regels voor webwinkeliers onder de aandacht te brengen.

Lees ook: Consumentenautoriteit wil webwinkelier beter voorlichten

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!