De uitrol van het bol.com afhaalpuntennetwerk bij Albert Heijn levert beter dan verwachte resultaten op. Dat stelt directeur Daniël Ropers van de webwinkel vandaag in een persbericht.
“We merken dat we hiermee in een duidelijke behoefte voorzien. Nu al wordt meer dan vijf procent van alle bestellingen binnen het verzorgingsgebied afgehaald bij één van de 59 AH-vestigingen met een afhaalpunt. Vaak in combinatie met het doen van de dagelijkse boodschappen. Dat is een verdubbeling ten opzichte van verwachtingen vooraf”, stelt Ropers.
Deze maand zijn bij de Pick Up Points van Albert Heijn in Heemstede, Tilburg en Naarden ook bol.com afhaalpunten gerealiseerd. Samen met Albert Heijn wordt nu een netwerk van zogeheten pick up points opgebouwd. Zo moeten uiteindelijk 700 supermarkten begin 2015 een eigen balie hebben waar klanten hun internetbestellingen van bol.com kunnen komen ophalen.
Ook de drie nieuwe speciaalzaken die bol.com in 2012 opende - voor baby-, koken en tafelen-, en mooi en gezondartikelen – scoren volgens bol.com al sinds de opening boven verwachting. Mede daardoor maakte de winkel vorig jaar opnieuw een flinke groei door. Ook de introductie van gratis verzending en de verdubbeling van het aantal klanten in België, dragen daar aan bij.
Daarnaast zorgde ook de verdere openstelling van bol.com als plek waar concurrenten hun artikelen kunnen aanbieden, voor groei. Inmiddels verkopen zo’n 2.500 grote en kleine winkels hun artikelen via bol.com. Het totaal aantal beschikbare artikelen via bol.com steeg in 2012 met zo’n tien procent naar circa zes miljoen.
Hoeveel de totale groei bedraagt, is onbekend. Moederbedrijf Ahold maakt deze cijfers niet bekend. Bol.com verwacht komend jaar opnieuw groei te realiseren in Nederland en België.
Reacties 0