In dierenwinkel Pets Place kunnen klanten voortaan met hun smartphone betalen via bestelzuilen ontwikkeld door Clicks in Bricks en MyOrder. Zij presenteerden dit nieuwe verkoopkanaal voor retailers woensdag en donderdag op de Webwinkel Vakdagen.
Clicks in Bricks introduceerde de betaalzuilen een jaar geleden al als oplossing om online te verkopen in een fysieke ruimte. Als een product niet fysiek aanwezig is, kunnen consumenten via de interactieve kiosk het gewenste product alsnog zoeken, bestellen én betalen. Door de integratie van Myorder is afrekenen nu ook mogelijk per smartphone. Betalen kan ook nog gewoon via het kassasysteem of via een pinautomaat op de bestelzuil.
De mobiele betaling op de zuil gaat via de bestel- en betaalapp van MyOrder. Op de kiosk geeft de klant zijn telefoonnummer in en de MyOrder App wordt in de telefoon van de klant opgestart om de betaling af te ronden. De aankoop kan dan bij de consument thuis worden bezorgd of in de winkel worden afgehaald.
Pets Place is de eerste retailer die de smartphone-betaaloptie introduceert op de zuilen in al haar 170 winkels. Dankzij de interactieve kiosk kan de dierenwinkel zonder extra schapruimte en zonder koppeling met een kassasysteem, toch een breed assortiment aanbieden.
Manager e-commerce Jochem van Schayk van Pets Place gelooft sterk in de combinatie van winkel en web. "We willen onze klanten het juiste en meest brede assortiment bieden via het kanaal van hun keuze, op een tijdstip dat het hen uitkomt en geleverd op een door hen gekozen locatie”, zegt hij. "Met de interactieve kiosk van Clicks in Bricks zijn we in staat het volledige assortiment te tonen in al onze vestigingen, wat vele malen groter is dan het assortiment van een gemiddelde winkel. Zo kunnen we de consument dus altijd bedienen, zowel in de winkel als op het web.”
Reacties 0