'Helft webwinkeliers onderschat e-commerce'

Startende webwinkeliers verkijken zich vaak op de tijd die er nodig is voor het opzetten en onderhouden van een webwinkel. Dat blijkt uit het E-commerce Behoeftenonderzoek 2013 van PostNL. Vijf op de tien online ondernemers heeft regelmatig met tegenvallers te maken.

PostNL constateert dat webwinkeliers het vooral moeilijk vinden om publiek naar hun winkel te trekken (vijftig procent), hun website met informatie te vullen (25 procent), en hun producten goed op de foto te zetten (24 procent). Veel webwinkeliers vergissen zich ook in de technische en e-commerce kennis die nodig is bij het opzetten van een online shop.

Volgens het onderzoek schatten de ondernemers de loyaliteit van de online shopper ook verkeerd in. Slechts vijf procent van de consumenten is trouw en koopt altijd bij dezelfde webwinkel. 51 procent van de online shoppers komt zelfs nooit meer terug bij een webwinkel.

PostNL meent dat webwinkels meer shoppers aan zich kunnen binden door hen duidelijke prijs- en productinformatie te bieden. Daarnaast zijn goede retourvoorwaarden een klantentrekker. 69 procent van de vrouwen ziet dit als een belangrijke factor bij het doen van een aankoop.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!