Sligro gaat zich focussen op het bouwen van het merk Emté. De supermarktformule moet zich gaan onderscheiden van de rest met een 'uniek' assortiment, zo blijkt uit de groeiplannen die de directie afgelopen week presenteerde. “C1000 verdwijnt als actieformule uit de markt. Wij denken dat deel van de markt met Emté te kunnen claimen.”
In 2012 zag de keten zijn bedrijfsresultaat van vier miljoen naar drie miljoen euro dalen, mede door de tegenvallende cijfers van de overgenomen Sanders-supermarkten. Hiermee zijn de doelstellingen uit het Masterplan Foodretail uit 2009 niet gehaald. “De significatie verbetering in het tweede helft van het jaar (waarin Emté een verbetering van twee- naar drie miljoen liet zien) is een goede basis voor verder herstel”, aldus de keten in een toelichting.
Doelstelling is het verdubbelen van het bedrijfsresultaat in de komende drie jaar. Hiervoor wil Emté de loyaliteit van de klant vergroten en zijn prijsimago verbeteren. “Onze prijsindex zit weliswaar structureel onder die van marktleider Albert Heijn, maar dat is onvoldoende doorgedrongen bij de consumenten.” De keten zal structureel op televisie te zien zijn met reclamecampagnes.
Emté sleutelt aan merk
Gepubliceerd op 28 januari 2013 om 00:00
Reacties 0