Emté sleutelt aan merk

Sligro gaat zich focussen op het bouwen van het merk Emté. De supermarktformule moet zich gaan onderscheiden van de rest met een 'uniek' assortiment, zo blijkt uit de groeiplannen die de directie afgelopen week presenteerde. “C1000 verdwijnt als actieformule uit de markt. Wij denken dat deel van de markt met Emté te kunnen claimen.”

In 2012 zag de keten zijn bedrijfsresultaat van vier miljoen naar drie miljoen euro dalen, mede door de tegenvallende cijfers van de overgenomen Sanders-supermarkten. Hiermee zijn de doelstellingen uit het Masterplan Foodretail uit 2009 niet gehaald. “De significatie verbetering in het tweede helft van het jaar (waarin Emté een verbetering van twee- naar drie miljoen liet zien) is een goede basis voor verder herstel”, aldus de keten in een toelichting.

Doelstelling is het verdubbelen van het bedrijfsresultaat in de komende drie jaar. Hiervoor wil Emté de loyaliteit van de klant vergroten en zijn prijsimago verbeteren. “Onze prijsindex zit weliswaar structureel onder die van marktleider Albert Heijn, maar dat is onvoldoende doorgedrongen bij de consumenten.” De keten zal structureel op televisie te zien zijn met reclamecampagnes.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!