'Populariteit mobiele winkelapps flink in lift'

Mobiele apps van Amerikaanse winkelketens zijn het afgelopen jaar meer dan vijf keer zo populair geworden. Dat blijkt uit onderzoek van het weblog Flurry naar ruim 1800 winkelapps voor iOS en Android. Tussen december 2011 en december 2012 besteedden consumenten 525 procent meer tijd aan de applicaties van winkels.

Ook zijn prijsvergelijkingsapps populairder dan in 2011. De hoeveelheid tijd die aan deze apps werd besteed groeide met 247 procent. Online marktplaatsen en apps met dagelijkse deals, zoals Groupon, groeiden minder hard, maar werden binnen een jaar ook ruim twee keer zo populair.

De gemiddelde hoeveelheid tijd die consumenten aan apps besteedden, steeg met 132 procent in 2012. Een app kreeg ten opzichte van een jaar eerder gemiddeld 274 procent meer bezoeken in de Verenigde Staten.
In Amerika lijkt mobiel shoppen steeds meer aan populariteit te winnen. Tijdens ‘Cyber Monday’, de maandag na Thanksgiving waarop wordt gestart met grote online uitverkopen, gebruikte achttien procent van de online shoppers hun smartphone of tablet om te winkelen.

Ook in Nederland wint winkelen per telefoon of tablet terrein. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org blijkt dat in de eerst helft van 2012 zo'n anderhalf miljoen Nederlanders een aankoop deden via een mobiel apparaat. Vooral shoppen met een tablet is in Nederland flink populairder geworden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!