Internetboekingen populair in reisbranche

Consumenten boeken steeds vaker hun reizen via internet. Een onderzoek van Deloitte wees onlangs uit dat ongeveer 50% van de reizen inmiddels al elektronisch geboekt wordt, en een onderzoek van CapGemini heeft voorspeld dat dit percentage binnen 5 jaar zal oplopen tot 80%. Hoewel er binnen de reissector scepsis heerst over de internetverkopen, kan men nauwelijks om het web heen. Al in 86% van de gevallen oriënteren mensen zich op reizen via internet, zo blijkt uit het CapGemini onderzoek, ook al gaan er nog veel mensen naar een reisbureau voor de uiteindelijke boeking. Reisbureaus zouden de internettende consument beter naar zich toe kunnen trekken door bijvoorbeeld sommige aanbiedingen alleen op het internet te doen. Veel luchtvaartmaatschappijen passen deze tactiek al toe. Consumenten voelen zich wel meer op hun gemak bij het boeken van een dure of ingewikkelde reis als ze persoonlijk te woord worden gestaan in een ‘fysiek’ reisbureau. De Amerikaanse internetreisorganisaties Expedia en Travelocity hebben daarom ook enkele fysieke vestigingen geopend. Overigens wordt zelfs het boeken van ingewikkelde en dure reizen via het internet steeds meer gestroomlijnd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!