Fashionretailers slaan aan het recyclen

Kledingketens bieden consumenten steeds vaker korting op hun aankoop als zij hun afdankertjes inleveren. C&A begon in mei 2012 als eerste grote keten met de recycleactie. Klanten van de fashionretailer ontvangen bij het inleveren van hun kleding vijf procent korting op hun volgende aankoop. “Niet de hoofdprijs, maar het is een gebaar”, zegt C&A-woordvoerster Paulien Straeter in het Algemeen Dagblad. “Bovendien is het een slimme manier om klanten de winkel in te lokken.”

De actie is inmiddels ook door andere retailers opgepakt. Zo begint H&M op 21 februari in 48 landen met het inzamelen van oude kleding. De keten biedt consumenten vijftien procent korting wanneer zij hun oude kleding recyclen. Bij het Deense mannenmerk Jack & Jones ontvangen klanten vijf euro korting op een spijkerbroek.

Volgens Straeter wordt de ingezamelde kleding op drie verschillende manieren verwerkt. Een deel van de kleding gaat naar mensen in hulpbehoevende landen. Een ander deel gaat naar de recycling, waarbij kledingstukken worden vermaakt tot nieuwe materialen als ondertapijt. Bij de derde optie worden de vezels van de kleding gebruikt voor nieuwe kleding.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!