Marks & Spencer zet in op food

Marks & Spencer wil in Frankrijk een food-only winkel openen. Volgens ceo Marc Bolland leent Parijs zich goed voor de Simply Food formule van de keten.

De retailer was lange tijd afwezig in Frankrijk, maar keerde in 2011 terug met een filiaal aan de Champs-Elysées in Parijs. Daarna volgde er nog een vestiging in dezelfde stad. Deze winkels bieden een combinatie van kleding en voedsel. “We hadden niet verwacht dat de food-afdeling zo goed zou draaien”, aldus Bolland. “We zetten daarom in op food-only vestigingen. Daarbij zijn we vooral gericht op Parijs en eventueel twee andere Franse locaties.”

Het Britse moderetailbedrijf is momenteel in gesprek met mogelijke franchisepartners en zou ook overwegen om Simply Food in andere Europese landen te openen.

Marks & Spencer maakte eerder deze week nog bekend dat het in Parijs 8,5 miljoen pond (9,8 miljoen euro) verlies heeft geleden sinds de opening van zijn tweede vestiging in de Franse hoofdstad.

Eerder: M&S Parijs in rode cijfers

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!