Ook G-Star weert gif

G-star RAW stopt met het gebruik van gifstoffen in de productie van hun kleding. Het Nederlandse modemerk reageert daarmee op een campagne van Greenpeace, waarin de milieuorganisatie oproept tot een gifvrije wereld.

Tijdens de campagne hebben duizenden mensen op Facebook aan G-Star gevraagd te detoxen. Als reactie hierop heeft G-star besloten om voor het eind van 2013 zijn drie schadelijkste gifstoffen uit zijn productieketen te bannen. Daarnaast belooft het modemerk meer transparantie te geven over welke gifstoffen ze lozen.

Campagneleider van Greenpeace Ilze Smit reageert positief op het besluit van het merk: “G-Star toont leiderschap door als eerste Nederlandse modemerk gifstoffen te weren.”

De milieuorganisatie voert al een tijd actie tegen het gebruik van giftige stoffen in de productie van kleding. Toen daardoor onlangs de discussie hierover oplaaide, zegden onder meer Levi's, Esprit, Uniqlo en Zara al toe het gebruik van gif bij de productie uit te bannen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!