Thuiswinkel.org onderzoekt toekomst omnichannel retail

Thuiswinkel.org start samen met andere brancheorganisaties een onderzoek naar de toekomst van omnichannel retail. Het onderzoeksprogramma, genaamd Shopping 2020, moet tot een toekomstvisie leiden op online verkoop van producten en diensten in breed politiek-maatschappelijk perspectief. Hiermee kan worden vastgesteld welke acties er ondernomen moeten worden op nationaal-, branche- en bedrijfsniveau, zodat retailers in 2020 succesvol online kunnen verkopen. 

Volgens Thuiswinkel.org is een dergelijk onderzoek nodig door de snelle verschuiving van fysieke naar omnichannel retail, en ook door de ingrijpende digitalisering van producten en diensten. Bovendien hebben Nederlandse retailers te maken met een sterke toename van internationale concurrentie. Op 23 april vindt de kick-off van het onderzoeksprogramma plaats. Gedurende het jaar zal via drie congressen de resultaten worden teruggekoppeld aan het publiek en met andere werkgroepen worden gedeeld.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!