Supermarkten zouden meer aandacht moeten schenken aan hun klanten. Dat stelt econoom Michel Koster van ABN Amro in De Telegraaf. Koster publiceert deze week een rapport over de klantrelatie van supermarkten. Volgens hem schort het vooral aan persoonlijke aandacht naar klanten toe. “Consumenten zouden wel eens wat vaker begroet mogen worden in de supermarkt”, stelt de econoom. “In veel winkels wordt er helemaal geen aandacht aan de klant geschonken.”
Supermarkten zouden de klant nu vooral proberen te lokken met prijsverlagingen. “Dat is een belangrijke factor, maar weinig partijen kunnen zich er echt in onderscheiden.” Volgens Koster is deskundig personeel en winkelvriendelijkheid daarom minstens zo belangrijk. De winkeliers zouden er goed aan doen om naar klanten te luisteren en er op die manier achter te komen wat zij graag willen. “Je hebt de gelegenheid om het te vragen en tevreden klanten te creëren."
'Klantvriendelijkheid in supermarkt ontbreekt'
Gepubliceerd op 11 februari 2013 om 00:00
Reacties 0