'Retailer moet inzetten op de 55-plusser'

Retailers die de komende jaren succes willen boeken moeten zich richten op de winkelvoorkeuren van de 55-plusser. Dat stelt retailonderzoeksbureau Conlumino in een rapport. Deze doelgroep zal de komende tien jaar bijdragen aan tweederde van de groei op de Britse retailmarkt, zo stellen de onderzoekers.

Belangrijk is dat retailers het shoppinggedrag van de 55-plusser goed in kaart brengen. Het winkelgedrag van de babyboomer zou namelijk flink verschillen dan dat van de huidige gepensioneerde. “De 55-plusser is gevoeliger voor trends en veeleisender op het gebied van klantenservice”, zegt Neil Saunders van Conlumino.

Winkeliers die deze doelgroep willen aantrekken zouden bijvoorbeeld goede parkeermogelijkheden en andere faciliteiten moeten bieden. "Een winkelgebied met restaurants en een biocoop zal veel ouderen aantrekken. Zij bezoeken een dergelijk winkelcentrum om met hun vrienden en familie te genieten.", stelt Saunders. "Retailers die dit goed begrijpen zullen behoorlijk wat marktaandeel wegsnoepen van de ketens die nog altijd producten ontwikkelen voor de ‘Miss Marple-generatie’."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!