Nederland groot in m-commerce
Gepubliceerd op 12 februari 2013 om 00:00
Nederland scoort met dit percentage fors hoger dan de rest van Europa, waar het gemiddelde aandeel van m-commerce 5,6 procent bedraagt. “'De Nederlandse consument is in vergelijking met de rest van Europa erg vooruitstrevend als het aankomt op mobiel winkelen”, zegt head of publishers Hatice van Leeuwen bij Zanox. “We zien dat Nederlandse consumenten de smartphone vooral gebruiken in de oriënterende fase van de customer journey. Men wil informatie verkrijgen op een korte en snelle manier. De tablet wordt juist weer gebruikt om de werkelijke aankoop te doen. Daar moeten retailers hun strategie op afstemmen.”
Scandinavië zag het aandeel m-commerce in 2012 met 150 procent groeien. In Duitsland groeide het m-commerce aandeel met 105 procent, tot een aandeel van vijf procent. Spanje toonde de laagste groei, slechts 72 procent in vergelijking met vorig jaar. Toch omvat m-commerce daar nog altijd 6,2 procent van de totale e-commerce.
Reacties 0