Facebookfan supermarkt vaak geen vaste klant

Slechts 45 procent van de consumenten die fan zijn van een supermarkt op Facebook doet zijn dagelijkse boodschappen bij de formule waarvan hij fan is. Dat blijkt uit de nieuwe GfK Facebook Fan Monitor. Bij Albert Heijn is de helft van de Facebookfans ook vaste klant in de winkel. Bij Lidl ligt dit percentage op veertig procent.

Andersom blijken vaste klanten hun favoriete keten vaak niet te volgen op Facebook. Van de vaste klanten die Facebook gebruiken ‘liked’ slechts twintig procent de keten waar zij overwegend winkelen. Bij Albert Heijn ligt dit percentage op tien procent. Bij Lidl weet 33 procent van de vaste klanten de formule ook op Facebook te vinden.

Volgens GfK kunnen supermarktformules meer vaste klanten op Facebook aantrekken door te onderzoeken wat deze doelgroep nog meer ‘liket’ op Facebook. Zo zou de huidige Facebookfan van Lidl vooral pagina’s ‘liken’ met win-acties, terwijl de vaste klant van Lidl juist fan is van pagina’s die gerelateerd zijn aan huisdieren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!