Slechts 45 procent van de consumenten die fan zijn van een supermarkt op Facebook doet zijn dagelijkse boodschappen bij de formule waarvan hij fan is. Dat blijkt uit de nieuwe GfK Facebook Fan Monitor. Bij Albert Heijn is de helft van de Facebookfans ook vaste klant in de winkel. Bij Lidl ligt dit percentage op veertig procent.
Andersom blijken vaste klanten hun favoriete keten vaak niet te volgen op Facebook. Van de vaste klanten die Facebook gebruiken ‘liked’ slechts twintig procent de keten waar zij overwegend winkelen. Bij Albert Heijn ligt dit percentage op tien procent. Bij Lidl weet 33 procent van de vaste klanten de formule ook op Facebook te vinden.
Volgens GfK kunnen supermarktformules meer vaste klanten op Facebook aantrekken door te onderzoeken wat deze doelgroep nog meer ‘liket’ op Facebook. Zo zou de huidige Facebookfan van Lidl vooral pagina’s ‘liken’ met win-acties, terwijl de vaste klant van Lidl juist fan is van pagina’s die gerelateerd zijn aan huisdieren.
Reacties 0