Warenhuis V&D gaat zijn loyaliteitsconcept eind dit jaar uitbreiden naar mobiele apparaten. Dat vertelt e-commerce manager Noël Manning aan MarketingTribune. Het bedrijf wil hiermee beter kunnen targeten op basis van het koopgedrag van zijn klanten.
Manning voorziet een grote toekomst in het benaderen van vaste klanten via smartphones en een koppeling met mijnvd.nl. Location based services moeten fysieke winkels en online echt met elkaar verbinden. “De mobiel is steeds meer de centrale ID van een persoon en dat biedt legio connectiemogelijkheden”, benadrukt hij. “We gaan bijvoorbeeld meer doen met de klantkaart. Eind 2013 zit je V&D-lidmaatschap in je mobiel en is het onderdeel van de klantomgeving van mijnvd.nl.” Ook denkt V&D aan het laten intekenen van winkels op bepaalde orders.
Een kwart van het online bezoek dankt V&D momenteel al aan mobiele apparaten. Het omzetaandeel blijft nog wel achter. Zo zorgen tablets voor acht procent van de online verkoopinkomsten en dragen mobiele telefoons hier voor slechts één procent aan bij. Toch zal V&D zich op de langere termijn meer richten op telefoons dan op tablets, omdat het aantal aankopen middels smartphones nog aanzienlijk zal verbeteren, verwacht Manning.
V&D richt zich op mobiel
Gepubliceerd op 13 februari 2013 om 00:00
Reacties 0