Bol.com opent aanval op bouwmarkten

Met twee nieuwe speciaalzaken opent bol.com definitief de aanval op bouwmarkten, tuincentra en dierenwinkels. Zoals RetailNews woensdag al meldde voegt de etailer een afdeling voor tuinieren en klussen toe aan zijn online warenhuis. Daarnaast opent het concern een online winkel met alles voor dieren. Vanaf volgende week dinsdag zijn de webshops online.

“De winkels die we vorig jaar openden, met alles voor baby, koken en tafelen, en mooi en gezond, zijn zeer succesvol. Dat de klant nu ook alles voor dieren, tuinieren en klussen online kan kopen bij bol.com, is een logisch gevolg van sterk veranderend consumentengedrag”, verklaart marketing directeur Michel Schaeffer bij bol.com de nieuwe stap.”Het online aanbod met dit soort artikelen was nog uiterst beperkt, terwijl de behoefte juist groot is. Dat is voor ons de belangrijkste reden om in dit gat te springen. En dan niet met een paar duizend populaire artikelen maar met werkelijk ál het denkbare op het gebied van dieren, tuinieren en klussen.”

Met 60.000 nieuwe artikelen verdeeld over de twee speciaalzaken is het de grootste winkelopening voor bol.com van de afgelopen jaren. De winkel is zo omvangrijk doordat bol.com naast eigen assortiment ook samenwerkt met andere winkels en speciaalzaken en hun artikelen in het aanbod integreert.

Met de uitbreiding van het assortiment zal bol.com gaan concurreren met dierenwinkels, tuincentra en bouwmarkten. Volgens Schaeffer hebben deze ketens het laten liggen. "Niet aleen de dierenwinkels, maar ook de bouwmarkten en tuincentra zijn heel conservatief gebleven. Je hoort pas nu dat GAMMA en KARWEI echt op internet actief willen zijn, sinds er geruchten over onze plannen de ronde doen", stelt hij in Het Algemeen Dagblad.

Eerder: 'Bol.com ontwikkelt zich als doe-het-zelver'

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!