'AH trekt helft huishoudens in één week'

Meer dan de helft van de Nederlandse huishoudens heeft deze week bij Albert Heijn boodschappen gedaan. Dat heeft Cees van Vliet, directeur winkels en distribtie van de supermarktketen, op het door ABN Amro georganiseerde congres ‘Ken uw klant’ gezegd.

Albert Heijn kreeg in de laatste week van de meest recente Hamsterweken meer dan 3,75 miljoen huishoudens over de vloer, wat inhoudt dat de helft van alle Nederlandse huishoudens zijn boodschappen deze week bij Albert Heijn deed. Een woordvoerder van Albert Heijn meldt dat het niet de eerste keer is dat er zoveel huishoudens in één week over de vloer komt, ‘maar het is wel illustratief voor het feit dat AH in toenemende mate relevant is voor klanten’.

Van Vliet liet op het congres weten dat het aantrekken van klanten in de toekomst een steeds grotere uitdaging wordt,zeker nu de consument steeds meer online terecht kan voor zijn boodschappen. “In 2020 kun je klanten niet meer uitleggen dat een bepaald product er niet is, want online is wel alles verkrijgbaar”, aldus Van Vliet. De directeur ziet dat de klant steeds meer de controle krijgt, mede door het gebruik van social media. “Alles wordt transparant. Je ziet het nu al met het paardenvleesschandaal. En wij zelf hebben het ervaren met de ophef rond onze champignons. Alles speelt zich af in de openbaarheid.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!